Menüü

Dumle rahvastepall

Liiga

1.-3. klass TÜDRUKUD
1.-3. klass POISID
4.-5. klass TÜDRUKUD
4.-5. klass POISID
Klassirühm T/P Mänguaeg (min.) Võistkonna koosseis (põhi/varu/õpetaja)
1.-3. xx 3x4* 7+1+1
  xx 3x4* 7+1+1

*mängitakse 2 geimi võiduni

 

Võistlusmäärused:

  • Palli võivad mängijad hankida oma väljakust väljaspool, kuid seejuures mõlemad jalalabad ei tohi ületada maas või õhus olles väljaku piirjooni.
  • Palli võib platsil visata ainult see mängija, kes püüab palli õhust või saab selle maast. Vastasel korral antakse pall üle vastastele.
  • Mängija, kes palli eest põiklemisel väljub kasvõi ühe jalaga oma väljaku piirjoontele või sellest üle, loetakse tabatuks.
  • Kui palli visanud võistkonna mängija astus joonele või sellest üle tabades palliga vastast, siis tabamus ei loe ja pall läheb üle vastasvõistkonnale.
  • Mängijat ei loeta tabatuks
    • kui ta püüab vastaste visatud palli kinni;
    • kui pall puudutab küll mängijat, kuid selle püüab enne mahakukkumist kinni teine sama võistkonna mängija (aga ta ei tohi väljuda oma väljaku piiridest); vastasel korral loetakse tabatuks ainult 1. mängija;
    • kui pall puudutab küll mängijat, kuid sama mängija püüab palli enne mahakukkumist kinni, väljudes samal ajal oma väljaku piiridest; sellisel juhul jääb mängijale elu alles ja võistkond kaotab palli omamise õiguse;
    • kui vastase visatud pall enne mängija tabamist puudutab maad;
    • kui mängija puudutab oma võistkonna teiste mängijate poolt visatud palli;
  • Kui mängija pärast tema tabamist puudutab palli, antakse see üle vastastele.
  • Kapten läheb väljakule siis kui ta seda vajalikuks peab ja teda asendab siis üks väljavisatud mängijatest kuni geimi lõpuni.
  • Kapten ja väljavisatud mängijad peavad palli hankimiseks küljelt startima väljaku mõtteliselt otsajoone pikenduselt, kusjuures palli saanu ei tohi seda visata tagasi otsajoone taha.
  • Mäng algab vilega. Iga kolmas vise peab olema ründevise. Ründeviskeks loetakse viset, kui pall liigub mängija peast allpool ja mängijast umbes 1 m kauguselt.
  • Mängu tahtliku venitamise korral teeb kohtunik hoiatuse, teistkordse mängu tahtliku venitamise korral antakse pall vastasele.
  • Kui mäng jääb normaalajal viiki, mängitakse lisaaeg esimese väljaviskamiseni, alustab palli valdaja.
  • Väljakumängijat võib vahetada varuga geimi alguses või trauma korral.
  • Kõigil on 1 elu.
  • Võitja saab 2, kaotaja 1, mängust loobunu 0 punkti.

 

Paremuse selgitamine: Turniirivõidu saab rohkem punkte kogunud võistkond. Kui kahel võistkonnal on võrdselt punkte, määrab paremuse nende omavahelise kohtumise tulemus.

Kolme või enama võistkonna punktide võrdsuse korral arvestatakse omavaheliste mängude tulemusi:

  1. suurem võitude arv
  2. geimide suhet
  3. geimipunktide suhet

Koolispordi partnerid ja toetajad